Μετάβαση σε περιεχόμενο

  •  

Ψάξτε εδώ για περισσότερα αποτελέσματα στο www.greekin.info

Φωτογραφία
- - - - -
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

FELLINI - SATYRICON (1969) DVDRip - ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΟΙ ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ

ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

  • Δεν μπορείτε να ξεκινήσετε νέο θέμα
  • Παρακαλώ συνδεθείτε για να απαντήσετε
3 απαντήσεις στο θέμα

#1 OFFLINE   POPIKOSTAS

POPIKOSTAS

    Παλιό Μέλος

  • Upload Team
    • Μέλος No:: 18.139
  • 5.028 Δημοσιεύσεις
  • 98505 Ευχαριστώ
  • Χώρα: Country Flag

Current mood: None chosen

Δημοσιεύθηκε 12 Μάρτιος 2019 - 02:54 μμ

xfGexp5h.jpg

FELLINI - SATYRICON (1969) DVDRip - ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΟΙ ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ

Σκηνοθεσία: Federico Fellini
Σενάριο: Federico Fellini, Bernardino Zapponi, Brunello Rondi, από το ομώνυμο δράμα του Πετρώνιου
Ηθοποιοί: Martin Potter, Hiram Keller, Max Born, Salvo Randone, Mario Romagnoli, Magali Noel, Capucine
Μουσική: Tod Dockstader, Ilhan Mimaroglu, Nino Rota, Andrew Rudin
Φωτογραφία: Giuseppe Rotunno
Μοντάζ: Ruggero Mastroianni
Έτος: 1969
Διάρκεια: 2h:04m:14s
Είδος: Drama , Fantasy , History
Χώρα: Ιταλία
Γλώσσα: Ιταλικά
Υπότιτλοι: Ελληνικά ενσωματωμένοι στο container  από το original DVD
Χρώμα: Έγχρωμο
DVDRip : Lafistios
Source: PAL DVD9

- Πλοκή:

Ο Ασίλτο κι ο Ενκόλπιο είναι δύο νεαροί Ρωμαίοι ερωτευμένοι με τον Τζιτόνε. Ο Ασίλτο τον απαγάγει και ο Ενκόλπιο τους αναζητά σε ολόκληρη την Ρώμη. Συμμετέχει σε ένα μυθικής πολυτέλειας συμπόσιο στο σπίτι του ακόλαστου Τριμαλχίωνα, και καταλήγει αιχμάλωτος στο πειρατικό πλοίο του Λύκωνα, όπου ξαναβρίσκει τον Τζιτόνε και τον Ασίλτο, επίσης αιχμαλώτους. Ο Ενκόλπιο μονομαχεί με τον Λύκωνα κι αναγκάζεται να γίνει σύζυγός του. Αργότερα ο Λύκων σκοτώνεται και οι τρεις νέοι εξακολουθούν τις περιπλανήσεις τους. Σε μια από αυτές, ο Ενκόλπιο αγωνίζεται στον λαβύρινθο εναντίον του Μινώταυρου. Μετά τον θάνατο του Ασίλτο, ο Ενκόλπιο επιβιβάζεται στο καράβι του ποιητή Εύμολπου, ο οποίος πεθαίνοντας, αφήνει κληρονόμους της περιουσίας του όσους φάνε το πτώμα του. Ο Ενκόλπιο αρνείται να συμμετάσχει στο κανιβαλικό συμπόσιο, αλλά ταξιδεύει με το καράβι του προς την Αφρική.

- Παραλειπόμενα:

Ο Φελλίνι για το "Σατυρικόν":
..."Το Σατυρικόν ανήκει στις ταινίες που κατά καιρούς υποσχόμουν στους παραγωγούς σαν αντάλλαγμα της συμμετοχής τους σε άλλες ταινίες που μ`ενδιέφεραν πραγματικά να κάνω. Το καλοκαίρι του `67, αναρρώνοντας από μια αλλεργική πλευρίτιδα, ξαναδιάβασα το Σατυρικόν του Πετρώνιου και μαγεύτηκα από μια λεπτομέρεια που δεν είχα προσέξει ως τότε: τα κενά αφηγηματικά στοιχεία ανάμεσα στα επεισόδια. Σκόρπια ερείπια, αναβιώσεις αυτού που μπορεί να θεωρηθεί ένα όνειρο ξεχασμένο κι απωθημένο. Έτσι αποφάσισα να κάνω την ταινία. Μέσα από ανολοκλήρωτα επεισόδια, άλλα χωρίς αρχή, άλλα χωρίς τέλος, κι άλλα χωρίς μέση, ήθελα να δώσω την πραγματικότητα ενός εξαφανισμένου κόσμου, τη ζωή ανθρώπων με ακατανόητα έθιμα και συνήθειες, τις τελετές και την καθημερινότητα μίας χώρας κι ενός πολιτισμού που εξαφανίστηκε στο Άπειρο"...
Φεντερίκο Φελλίνι

Ο Φελλίνι προτάθηκε το 1971 για Όσκαρ σκηνοθεσίας για το "Σατυρικόν".

Το Σατυρικόν είναι σίγουρα απο τις πιο περίεργες και ριψοκίνδυνες ταινίες του Fellini. Ο τρόπος που είναι γυρισμένη και το περιεχόμενό της διχάζει το κοινό. Ορισμένοι πιστεύουν οτι είναι αριστούργημα και άλλοι οτι γίνεται πολύς ντόρος για το τίποτα. Σίγουρα όμως καί οι μεν καί οι δε, δεν μένουν ατάραχοι απο την σκηνοθετική ματιά του Fellini.

Για να κατανοήσουμε το ομολογουμένως παράτολμο της ταινίας πρέπει να ανατρέξουμε στο παρελθόν, στην χρονική περίοδο των γυρισμάτων και στην εποχή στην οποία αναφέρεται.

Το 1969 που βγήκε η ταινία, ήταν εποχή αμφισβήτησης. Είχε ήδη προηγηθεί ο Μάης του ’68, ορόσημο και σημείο αναφοράς στην άρνηση των νέων σε ηλικία να συμπορευθούν με τα όσα συνέβαιναν γύρω τους. Έτσι η σεξουαλική απελευθέρωση που δεν γνωρίζει φραγμούς λόγω προκαταλήψεων και μετάδοσης νόσων (AIDS) είναι εμφανής στο Σατυρικόν. Είναι ένα απο τα στοιχεία που γεφυρώνουν την ταινία με την σύγχρονη εποχή.

Ο Fellini εμπνεύστηκε την ταινία απο το Σατυρικόν του Πετρώνιου, που γράφτηκε την εποχή του Ρωμαίου αυτοκράτορα Νέρωνα κάπου το 60 μ.Χ. Έτσι ο φακός του σκηνοθέτη διακατέχεται απο μια κριτική ματιά του μακρινού παρελθόντος, παρελθόν το οποίο δεν είναι σε απόψεις τόσο απόμακρο απο το παρόν. Το έργο του Πετρώνιου χάθηκε και ανακαλύφθηκε στο τέλος του Μεσαίωνα ελλειπές. Απο το κείμενο που διασώζεται δεν μπορεί να καθοριστεί το βασικό νόημα του έργου, μόνο αποσπασματικές ιστορίες δύο νέων μποέμ που βιώνουν καταστάσεις και εμπειρίες με γνώμονα την ικανοποίηση των σεξουαλικών τους ορέξεων. Πιστή στο έργο, η ταινία δεν έχει αρχή και τέλος, μονάχα ημιτελή επεισόδια. Το άρρωστο μυαλό του Νέρωνα και η εποχή του είναι άριστα εκφρασμένα μέσα απο τις πράξεις και τα λόγια των πρωταγωνιστών, του Ενκόλπιου και του Ασίλτους.

Κάθε διαστροφή σεξουαλική και μη είναι παρούσα και στην ταινία. Σημαντικό στοιχείο της ταινίας είναι η διαρκής εμφάνιση ανθρώπων με νοητικές ή σωματικές αναπηρίες. Είναι κάτι παρόμοιο με την ταινία Freaks του Tod Browning το 1932. Αρχικά μου προξένησε οργή το γεγονός οτι ο Fellini χρησιμοποιούσε αυτού του είδους την σημειολογία για να εκφράσει την ιδεολογική αναπηρία εκείνης της εποχής. Όμως και σ’αυτό το σημείο ο σκηνοθέτης δεν κάνει τίποτα άλλο απ’ το να βασίζεται σε ιστορικά στοιχεία. Είναι καταγραμμένο οτι ο Νέρωνας είχε ιδιαίτερη προτίμηση και περιβαλλόταν απο ανθρώπους με διαφορετική σωματική διάπλαση. Ίσως χρειαζόταν να νιώσει μ’ αυτόν τον τρόπο την “ανωτερότητα” του δικού του “φυσιολογικού” σώματος. Ματαίως βέβαια και λανθασμένα, αφού είναι γνωστές οι ψυχικές ανωμαλίες του συγκεκριμένου κυρίου! Ο ασταθής του χαρακτήρας τον έστρεψε και εναντίον του Πετρώνιου, ο οποίος αφού χάρισε την ελευθερία στους σκλάβους του, αυτοκτόνησε. Ο Fellini του αποδίδει φόρο τιμής στο μέσο της ταινίας, σε μια σκηνή όπου ένας ευγενής πράττει ακριβώς το ίδιο. Είναι και η μοναδική στιγμή που γαλήνη κυριεύει την εικόνα και που δεν εκφράζεται αλαζονεία και ηθική σήψη.

Το Σατυρικόν του Fellini είναι δύσκολη και παράτολμη ταινία. Σίγουρα πετυχαίνει τον στόχο της αφού με διαδοχικά πλάνα, μιά των πρωταγωνιστών και μιά του περίγυρού τους, τοποθετεί τον θεατή στη μέση και τον μεταφέρει σε έναν ζοφερό κόσμο που δεν μπορεί να ταυτιστεί. Είναι φυσικό λοιπόν ο θεατής να αποστασιοποιείται και να νιώθει απέχθεια γι’ αυτόν τον όχι και τόσο φανταστικό τρόπο ζωής που παρουσιάζει ο Fellini.

Γι’ αυτό οπλιστείτε με υπομονή! Μην περιμένετε να δείτε ένα έργο γυρισμένο με βάση τον πεπατημένο σκηνοθετικό δρόμο των περισσοτέρων ταινιών. Είναι φτιαγμένο για να απο-γοητεύσει τον θεατή με αυτό που βλέπει.

Βαθμολογία: (7/10)
Δημήτρης Παπαροϊδάμης

                                               cine.gr
    


c0mYZwKh.jpg

https://www.imdb.com/title/tt0064940/

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Spoiler



qO4Dexcl.png

Κρυφό Περιεχόμενο
Για να δείτε τα κρυφά links απαντήστε στο θέμα ή πατήστε το ευχαριστώ.



Είπαν Ευχαριστώ 8 Μέλη:
stamg54 , mariusgr , stefaninaq , ANESTIOS , alterego , ΔΗΜΗΤΡΗΣ 11 , liakosxr , johnvlah

#2 OFFLINE   ΔΗΜΗΤΡΗΣ 11

ΔΗΜΗΤΡΗΣ 11

    Παλιό Μέλος

  • Members
    • Μέλος No:: 20.654
  • 1.000 Δημοσιεύσεις
  • 16 Ευχαριστώ
  • Χώρα: Country Flag

Current mood: None chosen

Δημοσιεύθηκε 13 Μάρτιος 2019 - 04:56 μμ

Ευχαριστώ.



#3 OFFLINE   ef_pap

ef_pap

    Παλιό Μέλος

  • Members
    • Μέλος No:: 18.990
  • 218 Δημοσιεύσεις
  • 8 Ευχαριστώ
  • Χώρα: Country Flag

Current mood: Relaxed

Δημοσιεύθηκε 14 Μάρτιος 2019 - 05:55 μμ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ



#4 OFFLINE   alterego

alterego

    Νέο Μέλος

  • Members
    • Μέλος No:: 31.368
  • 4 Δημοσιεύσεις
  • 0 Ευχαριστώ
  • Χώρα: Country Flag

Current mood: None chosen

Δημοσιεύθηκε 15 Μάρτιος 2019 - 02:04 πμ

Ευχαριστώ!





Επίσης με ετικέτα ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

[ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ] Witamy na Forum